حزب همبستگی اسلامی ایران

هیچ کسی نمی‌خواهد کارشکنی‌های سابق در برجام دوباره تکرار شود

مصطفی شریفی در گفت‌وگو با روابط عمومی حزب همبستگ درباره احتمال احیای برجام با توجه به پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، گفت: درباره احیای برجام باد طرفین توافق‌نامه یعنی ایران و گروه 1+5 به ویژه ایران و آمریکا باید تصمیم‌گیری کنند و این موضوع تا حدود زیادی به رفتار این دو کشور بستگی دارد. ما باید صبر کنیم و ببنیم که چه اتفاقاتی در آینده نزدک رخ می‌دهد و دولت آقای باین چه رویکردی را در قبال برجام اتخاذ می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب همبستگی با اشاره به تلاش برخی جریان‌های داخلی در ایران و آمریکا برای عدم احیای برجام، گفت: متاسفانه برخی دوستان در داخل کشور از جلمه مجلس شورای اسلامی به شکل نگران‌کننده‌ای نسبت به ان موضوع تصمیم‌گیری و عمل می‌کنند. این دوستان حتی طرح‌های عجیبی را شروع کردند و ان باعث می‌شود که احیای برجام در ایران حتی سخت‌تر از جانب آمریکایی‌ها تصور شود.

وی افزود: اوضاع منطقه و جهان و نیز برخی اتفاقات مانند تحریم‌های ظالمانه آقای ترامپ علیه ایران و در نهایت رفتار برخی دوستان در داخل کشور، ممکن است شراط برجام را به دوران آقای سعید جلیلی برگرداند. این در حالی است که بحث برجام به صورت جدی و رسمی در کشور از سال 84 آغاز شد و حتی در سال 91 دولت وقت تلاش‌هایی را برای مذاکره با آمریکا در دستور کارش قرار داد. چراکه بالاخره فهمیدند که رویه سابق موفق نبوده و باید رفتار خودشان را تغییر بدهند.

شریفی افزود: ما در آن زمان ارتباطی با آمریکا نداشتیم ولی برای برجام ما نیازمند مذاکره با آمریکا بودیم و بر همین اساس بود که مذاکراتی با آمریکا در عمان آغاز شد. بعدتر این روند با آمدن دولت آقای روحانی و نقش محوری آقای ظریف وارد فاز جدیدی شد و سرانجام نیز با حمایت رهبری منتهی به انعقاد برجام شد.

این عضو شورای مرکزی حزب همبستگی در پایان خاطرنشان کرد: برجام مزایای زیادی برای کشور داشت ولی در ادامه کارشکنی‌هایی رخ داد که با توجه به تجارب طرفین فکر نمی‌کنم که هیچکدام از کشورها بخواهند این کارشکنی‌ها در جریان جدید برجام و مذاکرات تکرار شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *