حزب همبستگی اسلامی ایران

امکان بازگشت آمریکا به برجام وجود دارد

مهدی گندمی در گفت‌وگو با روابط عمومی حزطب همبستگی با اشاره به تغییرات نزدیک در دولت ایالات متحده آمریکا و مواضع بایدن نسبت به برجام، گفت: من تصور می‌کنم که در این شرایط امکان بازگشت آمریکا به برجام وجود دارد. اما این بازگشت بستگی به رفتار آمریکا و ایران دارد. به ویژه اینکه باید دید که رفتار نیروهای داخلی ایران در قبال این مساله چگونه خواهد بود. ایران اگر در این دوران بتواند هوشمندانه رفتار کند و با اقداماتی مانند پذیرش FTAF فضای روانی ایجاد شده علیه خودش را تغییر بدهد، قطعا شرایط بهتری برای بازگشت به برجام مهیا خواهد شد.

این عضو شورای مرکزی حزب همبستگی با اشاره به اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران در دوران دونالد ترامپ، گفت: ما در این دوران شاهد اقدامات زیادی از جانب آمریکا علیه ایران بودیم. البته این مساله با تمام مشکلات و چالش‌هایی که برای ایران ایجاد کرد، یک حسن هم داشت و آن این بود که باعث شد ما به ضرورت تقویت خودمان از درون توجه کنیم. البته هنوز تا رسیدن به نقطه ایده‌‌آل فاصله داریم ولی ما می‌توانیم با توسعه خطوط تولید و کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت این مساله را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: ایران امروز در شرایط حساسی قرار دارد که یک سوی این شرایط مربوط به تحولات اخیر منطقه‌ای است. قطعا ما باید در این شرایط هوشمندانه رفتار کرده و اجازه ندهیم که با رفتارهای تحریک کننده، منافع جریان‌های رقیب منطقه‌ای و جهانی را علیه خودمان تامین کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *