حزب همبستگی اسلامی ایران

ردصلاحیت‌ها مهمترین چالش اصلاح طلبان برای انتخابات 1400 است

حسین احمدی عضو شورای مرکزی حزب همبستگی در پاسخ به این پرسش که مهمترین چالش اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات 1400 چه خواهد بود، گفت: من فکر می‌کنم که بعد تایید صلاحیت‌ها مهمترین چالش اصلاح طلبان برای انتخابات آینده است. چراکه متاسفانه‌ای اراده‌‌ای در جریان انتخابات وجود دارد که دوست ندارد اصلاح طلبان و اساسا جریاناتی که با آنان هم عقیده نیستند در رقابت‌های انتخاباتی حضور داشته باشند و همین مساله باعث می شود تا اصلاح طلبان در یک رقابت نابرابر حاضر شوند.

این عضو شورای مرکزی حزب همبستگی ادامه داد: اصلاح طلبان برای انتخابات 2 راهکار اصلی پیش روی خودشان دارند. آنان یا باید به ارکان قدرت رایزنی کنند تا بتوانند نامزد واقعا اصلاح طلب خودشان را وارد عرصه انتخابات کرده و ردصلاحیت نشود و یا آنکه بدون آنکه با انتخابات قهر کرده و یا آن را تحریم کنند، نامزدی برای انتخابات معرفی نکنند. شبیه این اتفاق برای انتخابات مجلس یازدهم رخ داد و دیدیم که یکی از بدترین مجالس تاریخ جمهوری اسلامی تشکیل شد.

وی افزود: البته نداشتن مانیفست شفاف و جامع از دیگر مشکلات جریان اصلاحات است که باید هرچه سریعتر برطرف شود. اصلاح طلبان همچنین باید یک تغییر رویکرد نسبت به چهره‌هایی که تحت فشار و هجمه قرار گرفته، اتخاذ کرده و از آنان به عنوان ظرفیت‌های جریان اصلاح‌طلبی حمات کنند. علاوه بر این هم من اعتقاد دارم که اصلاح طلبان نباید اشتباهات گذشته را تکرار کرده و به جریان‌ها و چهره‌های میانه‌رو و غیراصلاح طلب چک سفید امضا بدهند.

احمدی در پاسخ به این پرسش که آیا ائتلاف در انتخابات 1400 می‌تواند نتیجه مطلوبی را برای اصلاح طلبان به همراه داشته باشد، گفت: ممکن است در برخی از کشورها ائتلاف و تشکیل دولت ائتلافی مناسب باشد و به نتیجه نسبتا مطلوبی برسد ولی در کشور ما که شرایط سیاسی خاص خودش را دارد، تشکیل دولت ائتلافی به مراتب نتاج بدتری نسبت به تشکل یک دولت اصولگرا یا اصلاح‌طلب دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *