حزب همبستگی اسلامی ایران

بیانیه حزب همبستگی ایران اسلامی در خصوص بازداشت مصطفی تاجزاده و تعدادی از منتقدان دولت

خاموش کردن صدای منتقدان دلسوز، ریختن آب به آسیاب براندازان است

در بخشی از این بیانیه آمده است:

از اهداف اصلی انقلاب سال 57 که به دلیل درجه اهمیت، درکنار استقلال کشور، جمهوریت و اسلامیت نظام مطرح شد، موضوع آزادی است.

رواج آزادی بیان در جامعه و سعه صدر حاکمیت در پذیرش نقد مصلحان دلسوز که اصلاح جامعه را در پرتو قانونمداری، مسئولیت پذیری، پاسخگویی و پرهیز از خشونت دنبال می کنند یکی از مولفه های اصلی و از بدیهیات اداره مطلوب کشور خواهد بود.

خاموش کردن صدای منتقدانی که بخشی از جامعه را نمایندگی می کنند و همچنان به اصلاح انحرافات و خطاهای آشکار، از درون نظام جمهوری اسلامی معتقدند، برخلاف اهداف اولیه انقلاب اسلامی و ریختن آب به آسیاب براندازان و جریاناتی است که تجزیه و نابودی ایران را به انتظار نشسته اند.

متاسفانه بازداشت آقای مصطفی تاجزاده به عنوان منتقدی صریح و صادق و امیدوار به اصلاح گری از درون که با روشی غیرقابل توجیه و در تضاد آشکار با قانون اساسي و حقوق طبيعي سياسي و مدني و نيز در تضاد با سخنان اخیر ریاست دستگاه قضا صورت گرفت، در کنار بازداشت تعدادی از معلمان، سینماگران و هنرمندان پیامی برخلاف سنت نبوی و سیره ائمه طاهرین علیهم السلام و رهنمودهای رهبری معظم در مواجهه و مدارای با منتقدان را به جامعه منتقل می کند.

گویا در بحبوبه ناکارآمدی ها، افزایش مشکلات کشور در حوزه های مختلف و گسترش نارضایتی های عمومی، جریانی به دنبال آن است تا با گسترش برخوردهای سلبی و قهری، اذهان عمومی را به سمت و سوی دلخواه خود منحرف و بدون توجه به ریزش شدید سرمایه اجتماعی نظام، انگشت اتهام را به سمت رقیب سیاسی بگیرد.

حزب همبستگی ایران اسلامی هشدار می دهد که برخوردهای امنیتی با منتقدان سیاسی، نشانه ناتوانی مسئولین امر از اقناع سازی اجتماعی و گفتگوی مستدل و پاسخگویی شفاف نسبت به شبهات و سوالات جامعه است.

ما اعضاي شوراي مركزي حزب همبستگي به عنوان فرزندان انقلاب و ایران از حقوق شهروندي و آزادي هاي مدني و منتقدین در چهارچوب قانون اساسي دفاع مي كنيم و ايجاد هرگونه محدوديت در آزادي بيان را محكوم كرده و به مصلحت ملك و ملت و نظام نمي دانيم.

امید می رود که ریاست محترم قوه قضائیه با عنایت به اصول مصرح در فصل سوم قانون اساسی و با توجه به تبعات ناگوار داخلی و بین المللی، نسبت به آزادی مصطفی تاجزاده و سایر بازداشتی های اخیر و سابق ازجمله برخی هنرمندان بازداشت شده و اصلاح این رویه نامطلوب اقدام عاجل نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *