حزب همبستگی اسلامی ایران

محاکمه آمران و عاملان مرگ دختر مظلوم ايران، باید به صورت علني و شفاف برگزار شود

انا لله و اناالیه راجعون
قلب های همه ايرانيان و آزادی خواهان جریحه دار شد  وقتی بی تفاوتی تاسف آور چند مامور انتظامی را در مقابل زمین خوردن و ضجه های مادری نگران در مقابل خودروی گشت ارشاد دیدیم، وجودمان آتش گرفت وقتی بر سر و روی دخترانمان در مقابل درب ورزشگاه مشهد گاز فلفل زدند و اینک باید در خود فرو بریزیم و سوگوارانه ببینیم که جان دختر جوانی که امانتی در دستان حافظان امنیت بود، ستانده شد و ما باید همچنان داستان خلخال و دختر یهودی را بر سر هر کوی و برزنی فقط بشنویم، بی آنکه کوچک ترین خبری باشد از دق کردن مدعیان ارزش ها و آرمان ها و مسئولان پرمدعا.
اما مسئولانی که تنها هنرشان صدور فرمان های نمایشی برای رسیدگی و پیگیری این گونه وقایع تلخ است، بدانند که بهت و حیرت مردم ایران زمین که با بغض و اشکی که در سوگ جانباختن مظلومانه مهسا امینی، دختری از دختران پاکدامن این سرزمین همراه شده، نه فراموش شدنی است و نه قابل چشم پوشی. 
این دردی که بر جان ها و زخمی که بر پیکر جامعه نشسته، التیام نمی یابد مگر با خشکاندن ریشه های تحجر و تفکرات خوارج گونه ای که متاسفانه در نگاه مديران و برخي حكمرانان  کشور قوت گرفته و همچون موریانه در حال نابودی آرامش، اعتماد و باورها و اعتقادات مردم است.
▪️متاسفانه شرایط کشور و زندگی اکثر مردم کشور به جایی رسیده است که مردم در حیرت اند که به برکت یکدست شدن قدرت، باید نگران معیشت و سفره ای  باشند که هر روز کوچک تر از قبل می شود و یا شاهد پایمال شدن حقوق شهروندی شان از سوی کسانی باشند که در لباس و مناصبی قرار دارند که باید حافظ جان و مال و زندگی آنان باشند؟ 
▪️در حقیقت امنیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و روانی جامعه چنان آماج تازیانه بی تدبیری ها قرار گرفته است که بی تفاوتی نسبت به آن، هیچ روزنه امیدوارکننده ای برای اصلاح روند نامطلوب کنونی باقی نمی گذارد.
اگر با مقوله نامیمونی همچون جریانات خودسر و گشت ارشاد که به پشتوانه برخی تریبون ها و رسانه هایی که اشاعه دهنده تعصبات کور و مروج اسلام طالبانی است و به دفعات موجبات جریحه دار شدن احساسات جامعه را فراهم کرده و موجی از خشم عمومی را به همراه داشته و وجهه ایران، اسلام و انقلاب را مخدوش کرده است برخورد مناسب صورت می گرفت، قطعا کار به جایی نمی رسید که از ضرب و جرح هموطنان به ستاندن جان دختران این سرزمین برسیم.
▪️حزب همبستگی ایران اسلامی ضمن ابراز همدردی با خانواده داغدار خانم مهسا امینی و عرض تسلیت به مردم ایران و آرزوی رحمت و مغفرت برای آن مرحومه مظلومه، هشدار می دهد که تکرار بی تفاوتی مسئولان ذی ربط با اين نگاه هاي افراطي و عدم برخورد جدی با عاملان این گونه وقایع تلخ و نيز عدم توجه به آزادي هاي اجتماعي و حقوق شهروندي و بخصوص حقوق دختران و زنان اين مرز و بوم ، نتیجه ای جز فاصله گيري رابطه دولت – ملت و زدن چوب حراج به سرمایه اجتماعی نظام و تباه کردن آینده و تضعيف امنيت ملي نخواهد داشت.
حزب همبستگي ايران اسلامي در پايان از رياست قوه قضاييه در خواست دارد با توجه به جريحه دار شدن افكار عمومي، ضمن تعيين هيات رسيدگي بي طرف براي اين موضوع كه از جمله مصاديق بارز حقوق عامه است، دستورات لازم را براي برگزاري دادگاه علني و شفاف و محاكمه آمران و عاملان مربوطه صادر نمايند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *