حزب همبستگی اسلامی ایران

احزاب ما اگر همه با هم جمع شوند یک دهدار را هم نمی‌توانند انتخاب کنند

علی اصغر احمدی در ششمین کنگره حزب همبستگی ایران اسلامی با بیان اینکه احزاب ما چون در ساختار قدرت جا پا ندارند، معمولا موفق نمی شوند، اظهار کرد: احزاب ما اگر همه با هم جمع شوند یک دهدار را هم نمی توانند انتخاب کنند چون در قدرت جا پا ندارند.

وی ادامه داد: یکی از اشکالات احزاب در کشور ما این است که آنها هرگز برای حل مشکلات کشور طرحی ارائه نکرده اند. از سویی وقتی اعضای احزاب به مجلس یا شورای شهر می روند، از حزب خود فاصله می گیرند چون ضمانت اجرایی برای احزاب وجود ندارد.

احمدی با بیان اینکه در انتخابات سال 86 رد صلاحیت شدم در حالیکه تا سال قبل آن معاون وزیر کشور بودم، گفت: در مسائل بررسی صلاحیت گیر داریم. اگر مر قانون اجرا شود، خیلی عالی است اما سلایق شخصی در اجرای قانون دخالت می کند. با این حال حزب همبستگی در انتخابات مجلس شرکت می کند.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات هستیم، حوادثی هم رخ داده است و بیش از همیشه به اتحاد و همدلی نیاز داریم ولی به صراحت به تعدادی از اصلاح طلبان می گویند کسانی که می دانند تایید صلاحیت نمی شوند، ثبت نام نکنند. اگر کسی هم از ثبت نام انصراف می دهد هزار تهمت و برچسب حواله می کنند، شرکت کردن و نکردن در انتخابات برای اصلاح طلبان تبدیل شده به یک معضل.

احمدی با بیان اینکه اگر مر قانون در خصوص بررسی صلاحیت ها اجرا شود بسیار عالی است، اضافه کرد: ولی اینکه بر اساس سلیقه و شرایط خاص تیغ رد صلاحیت را بالای سر برخی افراد قرار دهند، مفید نخواهد بود. ما مدیون خون شهدا، رهبری حکیمانه حضرت امام (ره) و مردم عزیز هستیم و فکر می‌کنیم باید در مورد قانون اساسی و اصلاحات حرف بزنیم.

وی اظهار کرد: ما هم مثل دیگر اصلاح طلبان در انتخابات ثبت نام و ورود پیدا کردیم، بنابراین حزب همبستگی در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت خواهد کرد.

احمدی شرایط کشور را پیچیده و متفاوت از گذشته ارزیابی و عنوان کرد: همه به شرایط کشور، تحریم ها و فشارهای بی سابقه آمریکا بر اقتصاد ایران، واقفیم. آنها به دنبال شکست خط مقاومت در منطقه هستند، این گزاره برای همه ما روشن است و باید مراقب باشیم.

دبیرکل حزب همبستگی ایران اسلامی گفت: ولی من نگران شکست مقاومت در درون نظام هم هستم و اینکه از ظرفیت و استعداد نیروهای داخل نظام هراس داریم، خود خطر بالقوه است. چرا به خودمان برنمی گردیم؟ به نظرم اگر کسی از بیرون نظام بخواهد از آب گل آلود ماهی بگیرد، همین فاصله هایی که ایجاد شده است فضا را برای آنها مناسب می کند.

دبیرکل حزب همبستگی با اشاره به فشارهای دشمنان گفت: چرا در این شرایط گفت وگوی ملی در کشور آغاز نمی شود؟ دشمن می تواند از فاصله های ایجاد شده سوء استفاده کند اما اگر ما ید واحده باشیم، دشمن نمی تواند به ما ضربه بزند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *