حزب همبستگی اسلامی ایران

پیام شهیدان غواص همدلی و همزبانی

این روزها فضای جامعه معطر به حضور عطر آگین شهدایی است که قهرمانانه در زیر خروار ها خاک با دستانی بسته حبس شدند تا در چنین روزی یک بار دیگر مردم ما بشارت حضور آنها را در میان خود داشته باشند.

برای نسل امروز جامعه که با انبوهی از مشکلات و گرفتاریها دست به گریبان است، پیام حضور غواصان شهید زنده کردن واقعی نام جان برکفانی است که سالهاست فقط نامی از آنها به میان است. نامی از یک خیابان که به اسم یک شهید ثبت شده یا اشاره ای گذرا به عنوان شهید یا شهیدانی که برای رفع تکلیف و نه یادی همدلانه از آنها نامی برده شده است

اما تشییع پیکر شهدای غواص که مظلومانه زنده به گور شدند نشان داد که مردم فارغ از جناح و جریان خاص به ارزشهای ملی و میهنی خود وفادارند.

سیل انبوه جمعیت از هر قشر و سنخ نشان داد که یاد شهدا در میان مردم همچنان زنده است و گویی که شهیدان، زندگانی هستند در میان ما که حضورشان برای مردم و مسئولان همچنان ملموس است . به این ترتیب همدلی و هم زبانی مردم و مسئولان با یکدیگر هدیه ای ارزشمندی بود که شهدای غواص به کشور اعطا کردند

این روزها با نام بردن از شهدای غواص،کسی احساس نمی کند صرفا با نماد یا یک آرمان مواجه است، تصاویر اجساد غواصان به گونه ای بود که حس تازه بودن شهادت آنها را به ذهن متبادر می کرد.

شاید هیچکس نتواند لحظه ای را که آن فرشتگان زمینی زنده در خاک حبس می شدند را درک کند، آنهایی که وقتی خصم خاک بر صورت شان می ریخت با دستان بسته نمی توانستند جلوی صورتشان را بپوشانند تا مانع اصابت خاک شوند. دشمن اما نمی دانست که خود برای همیشه غروب خواهد کرد و این خورشیدهای آرمیده در خاک روزی طلوع می کنند تا حقانیت شان را فریاد بزنند.

چهره های تنیده در گل و لای که طناب های سیمی زمخت پیچیده در میان دستان آنها هم نتوانست حقانیت و مظلومیت آنها را پنهان کند . آنها فریادهایی در دل خاک بودند که کسی صدای شان را نمی شنید .

چه بسا که خانواده های این شهیدان همچنان چشم انتظار روزی بودند که یک بار دیگر آنها را در میان خود ببینند و این چشم انتظاری سر انجام جواب داد و آنها چه با شکوه در میان هموطنان خود حضور یافتند و عزتمندانه به معراج الشهدا عزیمت کردند تا یاد آنها همیشه در قلب مردم، زنده و جاوید باشد.

امروز همه در قبال این شهدا و همه شهدای هشت سال دفاع مقدس مسئولند. شهروندان وهمه مسئولان و دست اندرکاران نظام باید بدانند که انقلاب امانت شهدا نزد ماست و هر کس با رفتار و گفتار خود ذره ای بر خلاف خواسته آنها قدمی بردارد، در امانت شهدا خیانت روا داشته است.

 اینکه در مراسم تشیع شهدا عده ای با گرایش خاص برعلیه دولت یا مذاکرات شعار دهند یا طومار امضاء برای مسائل جناحی پهن کنند نهایت سوء استفاده از شهدا و به نوعی فرصت طلبی برای کمرنگ کردن توجه مردم به این عزیزان است.

نباید از یاد ببریم که شهدا متعلق به همه آحاد جامعه هستند و مصادره آنها به نفع جریان یا مطالبه ای خاص می تواند خیانت به آرمانهای شهدا باشد.

سوء استفاده از شهدا برای پیش بردن مطالبات جناحی رفتار صادقانه ای نیست و به نوعی یک فرصت طلبی آشکار بحساب می آید، کسانی که چنین رویه ای دارند راستگو نیستند و به صدق و صفای باطن شهدا اعتقادی ندارند. به هر تقدیر حضور شهدای غواص در میان مردم یک بار دیگر ضرورت همدلی ، همزبانی و انسجام را در میان نیروهای انقلاب گوشزد کرد . امروز دوست و دشمن اعتراف می کنند که ایران امن ترین نقطه خاورمیانه است. ایرانی که در میان آتش جنگ و بلوا توانسته امنیت خود را حفظ کند، این امنیت را بی شک مدیون شهدایی است که هرگز اجازه ندادند دست ناپاکان ذره ای از خاک کشور لمس کند. ما امروز این امنیت را مدیون آن فرشتگان در خاک محبوس شده ایم و باید قدر این نعمت را بدانیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *