حزب همبستگی اسلامی ایران

قم مهد علم و دانش است و در تولید محتوا بسیار نقش آفرین است

سید ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار در استان قم گفت: قم مهد علم و دانش است و در تولید محتوا بسیار نقش آفرین است.

ایسنا، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم افتتاح پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار در استان قم، اظهار کرد: زندگی مردم بر بستر فضای مجازی قرار داده شده و هیچ دستاورد بشر به این سرعت رشد نکرده و زندگی بشر را تحت تاثیر قرار نداده است. کسب و کار، انتقال دانش و انواع سرگرمی ها، ارتباطات ملی و سازمانی در این بستر است.

وی ادامه داد: سرعت و شتاب گرفتن انتقال فیبر نوری یکی از برنامه های دولت است. تمام استان گلستان به فقیر نوری مجهز شد. قم مهد علم و دانش است و در تولید محتوا بسیار نقش آفرین است. موسسات علمی، دانشگاه ها، حوزه ها در حال تولید محتوا هستند و انتقال این محتوا به داخل و خارج کشور اهمیت ویژه و خاص دارد. افزایش سرعت فضای مجازی برای مراکز علمی و فرهنگی اهیمت دارد و این کار یک زیرساخت فرهنگی برای انتقال دانش است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سراسر کشور ۷.۵ میلیون خانوار از امکان فیبر نوری می توانند استفاده کنند، تصریح کرد: در کل استان قم اکنون امکان استفاده از فیبر نوری ممکن شده است. ان شاءالله این شبکه را در سراسر کشور گسترش دهیم.

رئیسی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ میلیون نفر امکان استفاده از فیبر نوری را دارند، گفت: از ابتدا در دولت به وزیر ارتباطات درباره ضرورت سرعت و شتاب در ارتباطات صحبت کردم، چون بعضی گله ها در این زمینه وجود داشت و وی وعده داد کار با سرعت به صورت علمی و فناورانه انجام شود که این کار در حال انجام است تا شبکه سرعت داشته باشد و کار مردم سریع انجام شود. حتی کسی هم که بازی می کند، نباید از او حال گیری شود. حال گیری در کسب و کار و بازی و استماع سخنرانی بد است.

انتهای پیام

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *