حزب همبستگی اسلامی ایران

طرح اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها راهی صحن علنی می‌شود

ابوالفضل عمویی از بررسی طرح اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم ها در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خبر داد و افزود: با توجه به محدویت هایی که به دلیل شیوع کرونا وجود دارد، این جلسه با دو سوم اعضا برگزار شد و بررسی مواد طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در دستور کار مجلس قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ماده نخست این طرح عنوان کرد: پس از تصویب کلیات طرح در کمیسیون، بررسی مواد طرح به ترتیب انجام شد که در ماده نخست آن الزام دولت جمهوری اسلامی برای غنی سازی ۲۰ درصد است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: ماده دوم به افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده سطح پایین جمهوری اسلامی تاکید دارد و ماده سوم نیز به بهره گیری دولت جمهوری اسلامی و سازمان انرژی اتمی از نسل جدید سوم سانترفیوژهای IR۲M  و IR۶ می شود که جزئیات آن مورد بررسی قرار گرفت و موضوعات دیگر مربوط به آن نیز در جلسات آینده بحث و تبادل نظر خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بررسی سایر مواد این طرح همچنان در دستور کار اعضای کمیسیون است، گفت: نظرات نمایندگان در باره این طرح گرفته شد و اصلاحات لازم درباره طرح صورت گرفته است. در جلسه امروز نمایندگانی از وزارت امور خارجه، بانک مرکزی ومرکز پژوهش های مجلس نیز حضور داشتند.

عمویی در پاسخ به این سوال که آیا با تغییر رئیس جمهوری آمریکا و احتمال بازگشت به برجام ممکن طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها معلق بشه ؟گفت: طرح در واکنش به تحریم های آمریکا و بدعهدی اروپا و مبتنی بر سیاست های انها طراحی شده است. برای ما افراد ملاک نیستند، سیاستهای خصمانه و اعمال فشار انها علیه مردم ادامه دارد بالتبع مسیر تصویب طرح در مجلس ادامه خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *