حزب همبستگی اسلامی ایران

چمران: "شورای ائتلاف" و "جمنا" مکمل هم هستند

نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) با بیان اینکه “شورای ائتلاف جریان ارزشی انقلاب”(شاجا) برای انتخابات شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: “شاجا” و “جمنا” نه به جای یکدیگر بلکه مکمل هم هستند.

 

“مهدی چمران” شامگاه دوشنبه در نشست نمایندگان ادوار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه شورای ائتلاف جریان ارزشی انقلاب فقط برای انتخابات شکل گرفته، ولی جمنا بحث عمده‌ای که دنبال می‌کند گفتمان سازی است گفت: مدت‌ها است کمیته اقشار در ۲۲ قشر فعال است و این یک کار تشکیلاتی و سازماندهی ساختاری است که در کشور همه را به حرکت مجبور کند و آماده انتخابات یا مسائل دیگر مورد نیاز مردم کند.

وی با بیان اینکه نتیجه این سازماندهی را در انتخابات گذشته دیدیم، تصریح کرد: البته همه این رای‌ها به خاطر جبهه مردمی نبود و موارد دیگری دست به دست هم داد و این تجربه حاصل شد که باید از آن استفاده کنیم و نگذاریم این ۱۶ میلیون رأی هدر رود. هم باید آن را نگه داشت و هم افزایش داد.

چمران با انتقاد از برخی اظهار نظرها مبنی بر پایان کار جبهه مردمی نیروهای انقلاب، اظهار داشت: شورای ائتلاف و جمنا مکمل هستند و به جای هم نیستند؛ شورای ائتلاف شورایی است که همان احزاب و عده‌ای از چهره‌های قابل قبول و حقیقی را دور هم جمع می‌کند و باهم یک مجموعه دیگر را تشکیل می‌دهند که بتوانند کارشان را انجام دهند. کارشان هم دقیقاً بر اساس همان برنامه ریزی است که ما تدوین کرده ایم و از یک انتخابات از پایین شکل می‌گیرد و به بالا می‌آید.

نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب افزود: خلاف برخی تصورات که به هر دلیلی ایجاد شده، گفتند دوران جمنا تمام شده و شورای ائتلاف بوجود آمده؛ در صورتی که این شورا تشکلی نیست که میان مردم برود و سازماندهی کند و تشکیلات درست کند و اصلاً چنین امکانی ندارد و نمی‌تواند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: تصمیم گیری نهایی با شورای ائتلاف خواهد بود و فقط برای انتخابات شکل گرفته، ولی جبهه مردمی نیروهای انقلاب بحث عمده‌اش گفتمان سازی است.

چمران گفت: شورای ائتلاف از همه این تشکل‌ها که سعی شده حداقل نیمی از آن‌ها از جوانان و تعدادی هم از بانوان باشند تشکیل شده است. جبهه مردمی هم کار خود را با قدرت در استان‌ها و در تهران شروع می‌کند و سازماندهی و تشکیلات و گفتمان سازی کار جبهه مردمی است.

چمران در عین حال تاکید کرد: البته با شورای ائتلاف هم در این زمینه مشورت می‌کنند و آن‌ها نیز راهنمایی و تصمیم گیری نهایی می‌کنند؛ بنابر این این دو مکمل هم هستند و یکی نمی‌آید که دیگری برود.

 

تغییر برنامه های دشمن با سرنگون کردن پهپاد آمریکایی

 

در ادامه نشست، سید محمد رضا میرتاج الدینی، دبیر کانون نمایندگان ادوار جمنا، گفت: شرایط سیاسی که در حال حاضر بر نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف حاکم است نشان می‌دهد که از مرحله انفعالی در برخی عرصه‌ها خارج و به شرایط فعالی رسیده‌ایم که اتفاق خوبی برای کشور است.

وی ادامه داد: اتفاقاتی مانند برخورد قاطع و محکم رهبر انقلاب در ملاقات با شخصیت های بین المللی به ویژه نخست وزیر ژاپن که به صورت گسترده منعکس شد و تأثیرات زیادی داشت، قاطعیت نظام را به رخ جهانیان کشید.

میرتاج الدینی درباره کاهش تعهدات برجامی ایران خاطرنشان کرد: این موضوع به علت عدم پایبندی به تعهدات توسط کشورهای مقابل انجام گرفت که نشان دهنده قاطعیت نظام در مسیر خود بود و اینکه اگر در مسیر خود قاطعیت داشته باشیم می‌توانیم به موفقیت‌های بزرگ برسیم.

وی با بیان اینکه سرنگون کردن پهپاد آمریکایی نحوه برخورد این کشور با ایران را به طور کلی تغییر داد، افزود: هدف قرار دادن تعداد، تصمیمی هدفمند بود که برنامه‌های دشمن را به کلی تغییر داد و رفتار آن را در منطقه عوض کرد و اقتدار و بازدارندگی نظامیان ایران را به رخ جهانیان کشید.

دبیر کانون نمایندگان ادوار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی همچنین گفت: پس از این اتفاقات احساس غرور از اقتدار جمهوری اسلامی، در جلسات دیپلماتیک آشکارتر شده و مورد تحسین برخی کشورها قرار گرفت.

میرتاج الدینی در خصوص مسائل اقتصادی کشور اظهار کرد: در مساله اقتصادی هم به فرموده مقام معظم رهبری، اگر در موضع مقاومت قرار بگیریم می توانیم به قدرت و رفاه دست پیدا کنیم.

میرتاج الدینی ادامه داد: از موضوعاتی که در حوزه اقتصادی می‌توانیم در آنها کارهای مفیدی انجام دهیم، اصلاح نظام غیر مستقیم یارانه‌ای کشور است که جریان انقلابی باید آن را به نفع قشر ضعیف اصلاح کند.

وی همچنین افزود: مبارزه با فساد از دیگر بحث‌هایی است که باید به صورت جدی با آن مبارزه کنیم که با حضور ریاست جدید قوه قضائیه این کار به سهولت بیشتری رسیده است که این مرحله نیازمند حذف زمینه‌های فساد در مرحله اول و در حذف فسادگران در مرحله بعدی است.

دبیر کانون نمایندگان ادوار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در خصوص رویکرد و عملکرد جمنا یادآور شد: رویکرد ما همگرایی و تحکیم وحدت همه نیروهای انقلاب است که جمنا به این منظور شکل گرفت و هر حرکتی که موجب هم افزایی نیروهای انقلاب شود مورد استقبال ما قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به طرح اجرای گفتمان رهبری در عملکرد مسئولان گفت: بحث گفتمان رهبری و عمل به رهنمودهای ایشان مدتی است که به صورت جدی در دستور کار مسئولان قرار گرفته است و تاکید زیادی بر استفاده از صحبت‌های ایشان در عملکردهای مسئولین صورت گرفته است که باید به صورت جدی تری پیگیری شود تا به نتایج موفقیت آمیز دست پیدا کنیم.

 

لزوم تقویت دیپلماسی اقتصادی در منطقه

 

حجت الله عبدالملکی عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز در نشست نمایندگان ادوار جمنا در خصوص اختصاص ارز و شیوه‌های ارائه آن از سوی دولت اظهار کرد: یکی از معضلات اصلی کشور، مساله بهم ریختگی بازار ارز است.

وی با بیان اینکه وارد کنندگان همچنان برای تأمین ارز در کشور دچار مشکل هستند، ادامه داد: متأسفانه برنامه جدی برای این موضوع وجود نداشته و ارزهای صادراتی به کشور وارد نشده است.

وی با بیان اینکه تولید دچار رکود شده و مواد اولیه وجود ندارد، ادامه داد: بخش عمده‌ای از ۱۸ میلیارد دلار ارز واگذار شده تبدیل به کالاهایی شد که با قیمت بالایی در کشور عرضه شده است.

عبدالملکی با بیان اینکه قیمت واقعی ارز در کشور نداریم، تصریح کرد: قیمت ارز در بازار واقعی نیست و ارز ناشی از فروش نفت را نمی‌توانیم جابجا کنیم.

وی با بیان اینکه ما به نرخ بهینه ارز نیاز داریم که بر مبنای آن سیاست گذاری شود، خاطر نشان کرد: پایه‌ها و زیر ساخت‌های تولید در کشور ضعیف بوده و باید در اقتصاد کشور نرخ بهینه ارز داشته باشیم.

عبدالملکی با بیان اینکه هنوز توان حضور در بازارهای منطقه را نداریم، افزود: دیپلماسی اقتصادی ما در منطقه ضعیف است و بازار اقتصادی خوبی در منطقه وجود دارد که از آن استفاده نمی‌شود.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: اقتصاد ایران ظرفیت‌های بزرگی دارد که این بستر را فراهم می‌کند که برای اداره کشور، نیازی به فروش نفت نباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *