حزب همبستگی اسلامی ایران

جذب دل های جوانان مومن و انقلابی رمز بقای انقلاب است

به گزارش ایرنا، سردار سرلشگر «محمد علی جعفری» روز شنبه در آیین افتتاح چهل هزار طرح عمرانی زودبازده ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در طول این چهل سال پس از انقلاب، ملت ما و ملت های دیگر منطقه شاهد پیروزی ها و فتوحات بزرگی به برکت انقلاب اسلامی بودند و هستند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیروزی ها و فتوحات در عرصه‌های مختلف فراوان است، افزود: این دستاوردها نه تنها در عرصه های دفاعی، امنیتی بلکه در عرصه‌های علمی، فرهنگی، خودکفایی، سازندگی، عمرانی و توسعه زیرساخت‌های کشور، رفع محرومیت و کاهش فاصله فقیر و غنی یعنی برقراری عدالت اجتماعی است.

فرمانده کل سپاه در ادامه به آمارهای بانک جهانی و مراکز آمار در دنیا اشاره کرد و بیان کرد: براساس این آمار این رشد و این پیشرفت ها در ایران اسلامی بسیار پرشتاب و کم نظیر بوده است.

سردار جعفری اضافه کرد: این فتوحات بسیار زیاد که معمولا به برخی از آنها از جمله در دفاع مقدس و یا در عرصه های مقاومت اسلامی در منطقه توسط امت اسلامی اشاره می شود بخشی از فتوحات بزرگ انقلاب اسلامی در طول چهل سال است.

وی با اشاره به بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب درباره فتح الفتوح انقلاب اسلامی گفت: فتح الفتوح انقلاب حتی فتح بزرگ خرمشهر یا بستان نبوده و نیست، بلکه فتح الفتوح انقلاب اسلامی همین جلسه باشکوه است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: تربیت جوانان مومن انقلابی حاضر در صحنه و پای کار اسلامی، جان برکف، آماده برای دفاع از انقلاب اسلامی فتح الفتوح است.

سردار جعفری تصریح کرد: رمز پیروزی و بقای انقلاب اسلامی در طول 40 سال همین فتح الفتوح انقلاب اسلامی یعنی جذب دل‌های جوانان مومن و انقلابی و ولایتمدار به این مسیر الهی است.

وی اضافه کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی درست است که همه مردم از زن و مرد پیر و جوان در صحنه حضور داشتند اما جوانان نقش تعیین کننده و خط شکن داشتند؛ در مسائل امنیتی نیز همین گونه بود، در حوادث کردستان در اوایل انقلاب و بعد از آن که هنوز هم ادامه دارد در بعضی از مناطق کشور ما باز هم شاهد نقش آفرینی جوانان مومن و انقلابی هستیم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به دوران دفاع مقدس، یادآور شد: در این دوران نقش اصلی را مردم بر عهده داشتند اما گردان‌های خط‌شکن و واحدهایی که نقش تعیین‌کننده در پیروزی های مختلف داشتند، بر عهده نیروهای جوان بود.

جعفری افزود: بیش از ۹۰ درصد نیروهای مردمی حاضر در جبهه را جوانان مومن انقلابی و ولایتمدار تشکیل می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: پس از جنگ نیز در عرصه های نبرد و جنگ فرهنگی باز شاهد نقش‌آفرینی نیروهای جوان در قالب موسسات مختلف فرهنگی و یا به صورت انفرادی هستیم که مشغول نقش آفرین در این عرصه هستند.

فرمانده کل سپاه گفت: در مشکلات امنیتی که در مقاطع سال های ۷۸ و فتنه ۸۸ ایجاد شد نقش اساسی بر عهده همین قشر یعنی نیروهای جوان بود که نقشی تعیین کننده و اساسی داشتند. در عرصه سازندگی و محروم زدایی و خدمت به مردم هم همین را شاهد هستیم.

جعفری با اشاره به جنگ اقتصادی و تحمیل آن توسط دشمن اظهار داشت: حضور شما به عنوان رزمندگان این جنگ علاوه بر تهدیدات امنیتی، فرهنگی و سیاسی، اقدامی بسیار ضروری و تعیین‌کننده است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر حضور جوانانی نیروهای مومن و انقلابی در عرصه‌های سازندگی کشور ادامه داد: از حدود سال 78 گروه‌های مختلف جهادی با احساس تکلیف و وظیفه الهی در این عرصه‌ها حضور پیدا کردند و کارنامه بسیار درخشانی را در عرصه‌های مختلف از جمله روستاها و مناطق دوردست امنیتی از خود به جای گذاشتند.

فرمانده کل سپاه با بیان این‌که امام راحل توجه ویژه‌ای به کوخ نشینان داشتند، گفت: وظیفه انقلاب اسلامی و بخصوص جوانان مومن و انقلابی این است که حق این فرمایش نورانی را ادا کند کردن و در حال انجام است

جعفری تاکید کرد: فتح الفتوح انقلاب اسلامی که همین تربیت نیروی جوان و مومن انقلاب اسلامی حاضر در پای کار و صحنه های مختلف انقلاب اسلامی است، رمز بقای انقلاب ما در طول ۴۰ سال گذشته بوده و در آینده هم همین‌گونه خواهد بود.

وی اضافه کرد: آنچه که ما باید بیش از گذشته بدانیم این است که تلاش ما برای یک اقدام سازندگی و محرومیت زدایی باید همراه با اثبات حقانیت نظام و بیان معنا و مفهوم این حرکت و این جهاد بزرگ در انقلاب اسلامی باشد.

فرمانده کل سپاه با بیان این‌که قشر محروم و مستضعف در تمامی کشورها وجود دارد و بسیار بیشتر از ایران اسلامی است، گفت: درصد مردمی که زیر خط فقر در ایران قبل از انقلاب زندگی می‌کردند بنابر آمار بانک جهانی ۴۶ درصد و در سال ۹۴ این درصد باز به اظهار بانک جهانی به ۱۰ درصد رسیده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *