حزب همبستگی اسلامی ایران

۵۲ کشته ، آمار جدید انفجار معدن طبس / ۲۲ کارگر بلوک c همگی جان باختند (+ اسامی مصدومان)

احتمال افزایش آسیب دیدگان فوتی هم وجود دارد/  انفجار گاز متان در یکی از معادن شهرستان طبس عامل این حادثه بود. / معدن حادثه دیده ۲۵۰ متر زیر زمین است و ۷۰۰ متر طول دارد / ۶۹ نفر در ۲ بلوک مشغول کار بودند که ساعت ۲۱ شب گذشته دچار حادثه شدند و حداقل عملیات امدادرسانی تا ظهر امروز طول می کشد.

تعداد کشته های انفجار معدن طبس به ۵۲ نفر رسید. ۱۷ نفر هم مصدوم هستند.

به گزارش میثم ملایری همبستگی آنلاین، ابراهیم رحیمیان (دبیر اجرایی خانه کارگر طبس در استان خراسان جنوبی) که در محل حادثه حضور دارد، درباره آخرین آمار جانباخته‌گان حادثه گفت: جانباختگان حادثه معدن طبس تا ساعت 13.30 امروز (یکشنبه) به ۵۲ نفر افزایش یافت.

وی افزود: در پی انفجار گاز متان در ۲ بلوک B و C معدن طبس، ساعتی پیش کار بلوک B تمام شد و از ۴۷ کارگری که در این بلوک مشغول کار بودند ۳۰ نفر فوت کردند و ۱۷ نفر مصدوم هم به بیمارستان منتقل شدند.

در پی ادامه روند امدادرسانی در قسمت بلوک c که ۲۲ کارگر محبوس بودند به علت افزایش گاز متان، همگی جان باختند.

علت انفجار در معدن

 انفجار گاز متان در یکی از معادن شهرستان طبس عامل این حادثه بود.

محمد علی آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این حادثه حدود ساعت ۲۱ شب گذشته در معدن شرکت معدنجو رخ داده و ۲ بلوک Bو C را تحت تاثیر قرار داده که تعدادی از نیروها را دچار خفگی کرده است .

وی با اشاره به غلظت گاز عنوان کرد:نیروهای امدادی در تلاش هستند تا با خارج کردن گاز از بلوک c برای نجات افراد وارد عمل شوند . به واسطه غلظت گاز امدادگران را دچار مشکل کرده است.

وی با یادآوری اینکه معدن مذکور ۲۵۰ متر زیر زمین بوده و ۷۰۰ متر طول دارد گفت: ۴۰ امدادگر تخصصی از معدن ذغال سنگ مشغول امداد رسانی هستند.

آخوندی  اظهار کرد: ۶۹ نفر در ۲ بلوک مشغول کار بودند که ساعت ۲۱ شب گذشته دچار حادثه شدند و حداقل عملیات امدادرسانی تا ظهر امروز طول می کشد.

حوضه زغال‌دار طبس با وسعت بییش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۷۵.۲ میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی، غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود.

ناحیه پروده با وسعت هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره زمین شناسی ۱.۱ میلیارد تن زغال سنگ کک شو، یکی از چهار ناحیه زغالی طبس و بزرگترین حوضه زغال سنگ کک شو ایران است.

خراسان جنوبی دارای ۱۲ شهرستان بوده و طبس در غرب استان واقع شده که ۲۷۰ کیلومتر تا بیرجند مرکز استان فاصله دارد.

اسامی برخی مصدومان

مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که در محل بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی(ره) طبس حضور دارد، اسامی ۱۶ نفر از مصدومانی که در این مرکز درمانی پذیرش و بستری شده‌اند را اعلام کرد.

میثم معینی بستری در بخش icu

هادی محمدنژاد، بستری در بخش داخلی

مهدی علی زاده بستری در بخش icu

حسین کرمی بستری در بخش داخلی

حجت عصمتی بستری در بخش icu

مجتبی حسین پور بخش داخلی

حسن قلی نژاد بستری در بخش داخلی

علیرضا کدهی بستری در بخش ccu

امیر سلطانی بستری در بخش icu

علی عباس زاده بستری در بخش داخلی

ناصر آخوندی بستری در بخش ccu

کاظم نخعی بستری در بخش icu

هادی نوباغی تحت نظر در بخش اورژانس

رمضانعلی دهقان نژاد تحت نظر در بخش اورژانس

محمد بهمدی بستری در بخش جراحی عمومی

همچنین یک مصدوم بدحال نیز با اورژانس هوایی طبس به بیمارستان اعزام شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *