حزب همبستگی اسلامی ایران

آیا شاه می‌خواست بارگاه امام رضا را از بین ببرد؟ رد ادعای تولیت آستان قدس با ۹ دلیل و مرور کارنامهٔ ۱۸ نایب‌التولیهٔ عصر پهلوی

نقد ادعای تولیت آستان قدس در این باره که حکومت پهلوی بارگاه امام هشتم را از بین می برد از این روست که گزاره‌های درست علیه آن رژیم ( استبداد و شکنجه و وابستگی) را هم نزد نسل جدید بی اعتبار می‌کند.

    همبستگی آنلاین میثم ملایری- تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با آقای سید حسن خمینی – تولیت حرم امام خمینی– گفته است: 

   «اگر امام خمینی نبود شاید طاغوت از بارگاه مطهر امام رضا (ع) دیگر چیزی باقی نمی‏‌گذاشت اما به برکت انقلاب اسلامی این دستگاه قدسی توسعه یافت و سالانه میزبان خیل عظیمی از زایران از اقصی نقاط کشور و دنیاست.»

    هر چند آقای احمد مروی سخن خود را به قید «شاید»‌ مقید کرده و نگفته قطعا اما این گفتار بر سر آن است تا نشان دهد اگرچه بخش دوم دایر بر توسعه بی سابقه آستان قدس رضوی در عصر جمهوری اسلامی و میزبانی خیل عظیم زایران درست است اما بخش اول چنین نیست و نمی‌توان هر امری را به رژیم گذشته نسبت داد. چرا که در این صورت تبلیغات درست را هم نادرست جلوه می‌دهد و با واقعیت‌های تاریخی سازگار نیست.

  وقتی شما می‌گویید رژیم پهلوی می‌خواست بارگاه امام هشتم شیعیان را نابود کند نسل جدید ادعاهای دیگرتان را هم نمی‌پذیرد و گمان می‌کند بقیه نیز همین قدر توخالی و بی‌پایه است و بحث شکنجه‌ها و ساواک و استبداد و سلب مشروعیت بعد از کودتای ۲۸ مرداد هم مثل همین حرف بی‌ربط و نامستند است و این هرگز خدمت به انقلاب و تاریخ نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *