حزب همبستگی اسلامی ایران

تحلیل بازی ایران و ژاپن ؛ با قطر چه خواهیم کرد؟

تیم ملی ایران در ده دورۀ گذشتۀ جام ملت‌های آسیا، شش دوره در مرحلۀ نیمه‌نهایی متوقف شده. این بار زمین و زمان داد می‌زنند که نوبت عبور ما از این مرحله است. اما تقدیر بی تدبیر رقم نمی‌خورد… در واقع ایران با سیستم 1-4-1-4 بازی می‌کرد. البته هنگام حمله، جهانبخش و محبی به آزمون اضافه می‌شدند  و امید ابراهیمی هم به عزت‌اللهی و سامان قدوس. یعنی وقتی که حمله می‌کردیم، آرایش تیم ما 3-3-4 می‌شد. 

   عصر ایران؛ اهورا جهانیان – پیروزی ایران مقابل ژاپن و به ویژه بازی درخشان بازیکنان تیم ملی، قطعا بسیاری از فوتبال‌دوستان ایرانی را امیدوار کرده است تیم ملی ایران می‌تواند برای چهارمین بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شود.

  اگرچه این امیدواری مبنای محکمی دارد، ولی قطر میزبان در مرحلۀ نیمه‌نهایی را نمی‌توان دست کم گرفت. به ویژه اینکه قطر قهرمان دورۀ قبلی این مسابقات است و از فرصت کم‌نظیر تکرار قهرمانی در خانه برخوردار است.

کانال عصر ایران در تلگرام

  همچنین با فرض اینکه ما راهی فینال شویم، حریف ایران در فینال به احتمال زیاد تیمِ نباز و سرسخت یورگن کلینزمن خواهد بود. یعنی کرۀ جنوبی. کلینزمن بمب انرژی و انگیزه است. کرۀ جنوبی با این مربی و با آن کاپیتان باشکوهش، سون هیونگ مین، ظاهرا تیمی است که حداقل باید دو گل عقب بیفتد تا ببازد. آن‌ها در بازی با عربستان و استرالیا ثابت کردند که اگر 1 بر صفر عقب باشند، ورق را برمی‌گردانند.

  با این حال هنوز تا فینال راه در پیش است. فعلا باید به بازی با قطر فکر کنیم؛ مسابقه‌ای که البته در پرتو عبور ایران از حریف شکست‌ناپذیرش در جام ملت‌های آسیا (ژاپن)، آن هم با این نمایش عالی، چندان خطیر به نظر نمی‌رسد؛ ولی در فوتبال هر مسابقه‌ای داستان خودش را دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *