حزب همبستگی اسلامی ایران

یک آمریکایی آفریقایی‌تبار گزینه احتمالی بایدن برای ریاست پنتاگون

تارنمای اکسیوس گزارش داد: جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا در حال بررسی معرفی لوید استین ژنرال چهارستاره ارتش آمریکا به عنوان رئیس جدید وزارت دفاع (پنتاگون) است.

تارنمای آکسیوس افزود: دو نفر از افرادی که از این تصمیم گیری بایدن مطلع هستند به اکسیوس گفتند بایدن نام آستین را به فهرست گزینه های ریاست پنتاگون شامل تامی داکورث و میشل فلورنوی افزوده است.

این گزارش نوشت: هنگامی که رئیس جمهوری منتخب روز سه شنبه فهرستی از اعضای تیم امنیت ملی خود را ارائه داد نام نامزد ریاست پنتاگون در آن خالی بود. احتمال بیشتری وجود داشت که فلورنوی گزینه احتمالی باشد اما به آکسیوس گفته شده که فاکتورهای دیگری از قبیل، نژاد، تجربه کار و  میزان آسودگی خاطر بایدن در این انتصاب جدید نقش دارند.

این رسانه می افزود: مشاوران ارشد بایدن احساس می کنند برای اعلام یک آمریکایی افریقایی تبار به عنوان یکی از پست های کلیدی کابینه تحت فشار هستند. اوایل هفته هفته پیش جیم کلیبورن نماینده دموکرات از ایالت کارولینای جنوبی گفت از این که آمریکایی آفریقایی تبارهای بیشتری در بین گزینه های بایدن جای ندارند، ناامید شده است.

 

آکسیوس نوشت: آستین اولین وزیر دفاع سیاه پوست آمریکا در طول تاریخ این کشور خواهد بود. وی رئیس سابق فرماندهی مرکزی آمریکا بود که در سال ۲۰۱۶میلادی از ارتش بازنشسته شد. وی نیز مانند جیمز متیس وزیر دفاع نخست دونالد ترامپ به عنوان کسی که به تازگی از ارتش بازنشسته برای انتصاب در پست جدیدخود به مجوز کنگره نیاز خواهد داشت.

به نوشته این رسانه آمریکایی به رغم گمانه زنی های رسانه های آمریکایی درباره این که فلورنوی گزینه نهایی است روابط بایدن با او برای مثال به اندازه تونی بلینکن گزینه وزارت خارجه آمریکا عمیق و طولانی نیست با این حال فلورنوی از مقامات ارشد  پنتاگون همچنان در رقابت برای تعیین ریاست پنتاگون باقی می ماند. همان طوری که جانسون وزیر سابق امنیت ملی و داکورث سناتور و از کهنه سربازان جنگ عراق دراین رقابت حضور دارند.

با حذف نام نامزد ریاست پنتاگون در فهرست تیم امنیت ملی بایدن سوالاتی درباره احتمال اختلاف او با فلورنوی یا وجود گزینه دیگری مطرح شد.

آکسیوس نوشت تیم بایدن به دنبال تقویت دموکراسی و تاکید بر ارتش به عنوان ابزار دیپلماسی و قدرت ملی است. بایدن روز سه شنبه گفت بر این باور است که آمریکا زمانی قوی است که با متحدانش همکاری می کند و بر اساس گفته یکی از منابع نزدیک به او دولت او قصد ندارد پنتاگون را محور همه سیاست هایش قرار دهد. وزارت دفاع آمریکا هفته پیش با صدور بیانیه ای آمادگی خود را برای همکاری با تیم بایدن اعلام کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *